نحوه تمیز کردن پروب های ORP و PH

نحوه تمیز کردن پروب های ORP و PH

نحوه تمیز کردن پروب ORP، پروب pH، آنزیم استخر، محصولات طبیعی استخر

بیایید با آن روبرو شویم: در نهایت پروب های یک کنترل کننده شیمیایی کثیف می شوند. شاید این مقداری کلسیفیکاسیون یا مواد آلی روغنی معمولی باشد که به لامپ می چسبند. هر چیزی که کاوشگر را کثیف کرده باشد، می توانید شرط ببندید خوانش های شیمی آب شما تحریف می شود. در این مقاله، ما یک روش آسان برای تمیز کردن پروب های ORP و pH را پوشش می دهیم.

پروب های تمیز برای کنترل کننده ها ضروری است

کنترل‌کننده‌های شیمیایی استخر به کاوشگرها تکیه می‌کنند تا به سیستم بفهمند که شیمی آب شما چیست. پروب هایی برای پتانسیل کاهش اکسیداسیون (ORP) ، کل جامدات محلول (TDS)، کلر آزاد موجود (FC یا FAC)، کل کلر موجود (TAC) و البته رایج ترین نوع، پروب های pH وجود دارد . تا آنجا که ما می دانیم، هر کنترل کننده حداقل یک پروب pH دارد، اما اکثر کنترل کننده ها ORP نیز دارند. کنترل‌کننده‌های جذاب‌تر مانند Prominent DCM5 دارای کلر آزاد و کلر کل هستند که به کنترل‌کننده اجازه می‌دهد کلر ترکیبی (CC) را در زمان واقعی محاسبه کند.

پروب pH، پروب ORP، پروب کلر آزاد، پروب کلر کل، DCM5 برجسته، کنترل کننده شیمیایی استخر
این کنترلر Prominent DCM5 دارای چهار پروب است. سمت چپ یک فلومتر است، سپس پروب های کلر آزاد و کل و به دنبال آن پروب های pH و ORP.
کاوشگر ORP کثیف، پروب pH کثیف، کنترل کننده مواد شیمیایی کثیف، کنترل کننده مواد شیمیایی استخر

هنگامی که پروب ها کثیف می شوند، دقت آنها کاهش می یابد. از آنجایی که این کاوشگرها در آب جاری غوطه ور هستند، آلاینده های موجود در خود آب می توانند به خود کاوشگرها بچسبند و این هدف این مقاله است. فقط تصور کنید که کاوشگر شما در نمونه ای به شکل زیر نشسته باشد:

واقعاً آن کاوشگرها چقدر می توانند دقیق باشند؟ فقط به نمونه آب نگاه کنید! به‌عنوان یک اپراتور استخر، این باید غیرقابل قبول باشد، زیرا کنترل‌کننده ورودی‌های دقیقی نخواهد داشت، که به این معنی است که شیمی به طور اجتناب‌ناپذیری از نقاط تنظیم مورد نظر دور می‌شود.

روش تمیز کردن

شما نیاز خواهید داشت:

  • سه لیوان یکبار مصرف یا قابل شستشو یا ظروف پلاستیکی، کاسه و غیره.
  • آب مقطر (آب بطری خوب است)
  • مقدار کمی اسید موریاتیک (از قطره چکان چشمی یا سرنگ استفاده کنید)
  • دستکش / عینک ایمنی
  • آنزیم های SimplyPURE
  • مسواک (پرزهای نرم)

ابتدا دو فنجان را تا نیمه با آب مقطر پر کنید. چند قطره اسید موریاتیک را با استفاده از قطره چکان به یکی از آنها اضافه کنید. فنجان دوم باید تمیز بماند. در فنجان سوم، حدود ۲ اونس اضافه کنید. از آنزیم SimplyPURE.

دوم، جریان آب به پروب ها را ببندید و قبل از برداشتن پروب ها، رویه توصیه شده سازنده کنترلر را دنبال کنید. اکثر تنظیمات کنترلر دارای دریچه ای هستند که به راحتی قابل یافتن است که به سادگی آب را به پروب ها قطع می کند.

سپس، پروب هایی را که باید تمیز شوند، طبق روش توصیه شده سازنده کنترلر بردارید.

پروب را در آنزیم آغشته کنید، سپس با مسواک به آرامی مسواک بزنید تا روغن ها و سایر “گنک ها” از بین بروند. این مرحله به تنهایی ممکن است پروب را به اندازه کافی تمیز کند، اما اگر تجمع کلسیم باقی مانده است، به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت، کاوشگر را در آب مقطر بشویید و آن را در جایی که متعلق به آن است قرار دهید.

پروب PH تمیز، پروب pH، پروب برجسته، نحوه تمیز کردن پروب، پاک کننده پروب آنزیمی

اگر کلسیفیکاسیون روی کاوشگر است، پروب را در اولین فنجانی که چند قطره اسید در آن وجود دارد فرو کنید. آن را برای حدود ۳۰-۴۰ ثانیه نگه دارید. با مسواک مسواک بزنید تا تجمع کلسیم از بین برود. شستشوی آنزیمی و اسیدشویی را در صورت لزوم تا زمانی که تجمع از بین برود، تکرار کنید. سپس قبل از قرار دادن پروب در آب مقطر بشویید.

جلوگیری

جلوگیری از تجمع کلسیم و آلی در پروب ها می تواند به سادگی استفاده از محصولات استخر طبیعی به صورت منظم باشد. NaturallyFREE یک بازدارنده رسوب است که از تشکیل کلسیم روی پروب ها جلوگیری می کند (و باید به جلوگیری از رسوب در هر جای دیگر سیستم نیز کمک کند). آنزیم‌های SimplyPURE به ارگانیک‌های غیرزنده رسیدگی می‌کنند ، که به تمیز نگه داشتن کاوشگرها نیز کمک می‌کند، درست مانند اینکه به تمیز نگه داشتن خطوط کاشی کمک می‌کند.

امیدواریم این روش به اندازه کافی آسان باشد که بتوان آن را دنبال کرد و امیدواریم در آینده یک ویدیوی مفید درباره نحوه انجام این روش منتشر کنیم. اگر سؤال بیشتری دارید، لطفاً با ما یا فروشنده NPP محلی خود تماس بگیرید.