گردهمایی Lewa امارات متحده عربی در جشن ۱۵۰ سالگی اطلس کوپکو

 

 

مطالعه بازار جهانی پمپ‌های دیافراگمی مکانیکی: نیاز روزافزون به پمپ‌های چند منظوره جابجایی سیالات با قابلیت اندازه‌گیری برای افزایش تقاضا

بازار پمپ دیافراگمی

به درآمدی در حدود ۱ میلیارد دلار آمریکا طبق گزارش جدیدی که توسط Persistence Market Research (PMR) منتشر شده است، پیش‌بینی می‌شود که بازار پمپ‌های دیافراگمی تا پایان سال ۲۰۲۹ CAGR خواهد رسید . با رشد ۴ درصدی برسد که در طول سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۹

پمپ های دیافراگمی در کاربردهای مختلفی مانند تصفیه آب، صنایع غذایی و آشامیدنی، شیمیایی، دارویی و صنایع نفت و گاز کاربرد دارند. افزایش تقاضا برای تصفیه آب و فاضلاب، همراه با تقاضای فزاینده برای غذا و نوشیدنی، باعث رشد بازار پمپ دیافراگمی شده است.

بازار جهانی پمپ دیافراگمی توسط عوامل مختلفی مانند افزایش تقاضا برای تصفیه آب و فاضلاب، افزایش تقاضا برای مواد غذایی و نوشیدنی و افزایش استفاده از پمپ های دیافراگمی در صنایع شیمیایی و دارویی هدایت می شود. با این حال، بازار با چالش هایی مانند هزینه های بالای نگهداری و در دسترس بودن فناوری های جایگزین مانند پمپ های گریز از مرکز نیز مواجه است.

پمپ های دیافراگمی مزایای زیادی نسبت به راه حل های پمپاژ سنتی دارند.

پمپ های دیافراگمی به صورت خودکار هستند و می توانند بدون آسیب شروع به کار کنند و خشک شوند. آنها نیازی به روغن کاری ندارند و نسبتاً بی صدا هستند. آنها می توانند مایعات چسبناک یا دوغاب را اداره کنند. برای سرویس و نگهداری ساده هستند. می تواند در هر فشار یا مکشی کار کند. دارای نرخ ضربان پایین؛ دارای نرخ جریان هوای بالاتر نسبت به پمپ های سنتی. به دلیل توانایی آنها در محتوی مایعات درون خود پمپ، قادر به جابجایی با مواد خطرناک هستند. و قابلیت اطمینان طولانی مدت را فراهم می کند. علاوه بر این، پمپ های دیافراگمی از نظر اندازه جمع و جور هستند که به کاهش هزینه های مربوط به فضای نصب و راه اندازی کمک می کند.

گردهمایی Lewa امارات متحده عربی در جشن ۱۵۰ سالگی اطلس کوپکو

در سال های اخیر، بازار پمپ دیافراگمی به دلیل افزایش تقاضا از سوی صنایع مختلف، رشد قابل توجهی داشته است. افزایش تقاضا برای سیستم های پمپاژ کارآمد، تولیدکنندگان را به سمت ارائه محصولات نوآورانه با قابلیت های عملکرد برتر سوق داده است و در عین حال هزینه های مربوط به نصب، بهره برداری و نگهداری را کاهش می دهد. شرکت‌های موجود در بازار پمپ دیافراگمی محصولات جدیدی مانند دیافراگم‌های چند مرحله‌ای را برای کاربردهای فشار بالاتر و دیافراگم‌های نوع پریستالتیک برای کاربردهای چسبناک‌تر مانند قالب‌گیری تزریقی پلیمر عرضه کرده‌اند. علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان ویژگی‌های اتوماسیون را در محصولات خود معرفی کرده‌اند، مانند سیستم‌های نظارت از راه دور که به بهبود کنترل فرآیند و کیفیت محصول کمک می‌کنند و در عین حال زمان خرابی مربوط به بازرسی‌های دستی یا تعمیرات تجهیزات را کاهش می‌دهند.

بازیکنان اصلی

  • گراندفوس
  • LEWA GmbH
  • PSG (شرکت Dower)
  • SPX Flow, Inc.
  • IWAKI CO., LTD.
  • Xylem Inc.
  • شرکت فلوسرو
  • ABEL Pumps LP
  • SEKO SpA
  • گروه ویر پی ال ​​سی

نکات کلیدی مطالعه بازار پمپ های دیافراگمی مکانیکی

  • نیاز به کاربردهای اندازه گیری، همراه با توانایی مدیریت سیالات با ویسکوزیته های مختلف و خواص شیمیایی، باعث افزایش تقاضا برای پمپ های دیافراگمی مکانیکی در سطح جهان شده است.
  • کشورهایی مانند هند، چین، آفریقای جنوبی و مکزیک شاهد رشد قابل توجهی در صنایع مصرف نهایی هستند و پیش‌بینی می‌شود که فرصت‌های رشد قوی برای تولیدکنندگان در بازار پمپ‌های دیافراگمی مکانیکی ایجاد کنند.
  • نفت و گاز، مواد غذایی و آشامیدنی، و آب و فاضلاب برخی از صنایع با استفاده نهایی هستند که پیش‌بینی می‌شود عمده تقاضا برای پمپ‌های دیافراگمی مکانیکی را ایجاد کنند.
  • تخمین زده می شود که PTFE، در میان انواع مواد دیافراگمی، به دلیل ضریب برتر اصطکاک و مقاومت در برابر خوردگی، ترجیح داده می شود.
  • انتظار می رود افزایش پذیرش پمپ AODD در تعدادی از صنایع مصرف نهایی چالش های مهمی را برای رشد بازار پمپ های دیافراگمی مکانیکی ایجاد کند.

انتظار می‌رود بازار پمپ دیافراگمی در سال‌های آینده به دلیل افزایش تقاضای آن از سوی صنایع مختلف در سراسر جهان، با نرخ ثابتی رشد کند. پیش‌بینی می‌شود که رشد این بازار بیشتر توسط پیشرفت‌های تکنولوژیکی با هدف افزایش ویژگی‌های عملکرد و همزمان کاهش هزینه‌های عملیاتی مرتبط با نصب این پمپ‌ها در سیستم‌های موجود یا ساخت پمپ‌های جدید، حمایت شود. با این حال، چالش‌های مربوط به برچسب‌های قیمت بالا مرتبط با مدل‌های پمپ دیافراگمی بالا ممکن است مانع رشد بازار در دوره‌های زمانی خاص شود، مگر اینکه استراتژی‌های قیمت‌گذاری نوآورانه در بین بازیگران کلیدی این بخش در آینده رایج‌تر شود.