دوزینگ پمپ کلریناتور

ATHENA BL ELECTROMAGNETIC DOSING PUMPS دوزینگ پمپ کلریناتور, دوزینگ پمپ

 

 

 

 

کلریناتور آب شور چیست و چگونه کار می کند؟

این ممکن است برای برخی افراد منطقی به نظر برسد، اما از تعداد دفعاتی که از ما این سوال پرسیده می شود شگفت زده خواهید شد: چیست کلرساز آب شور و چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه به جزئیات کلرسازها بپردازیم، می‌خواهیم از نمودار زیر استفاده کنیم تا به این نکته اشاره کنیم که چگونه بخش مهمی از عملکرد و سلامت استخر شما را تشکیل می‌دهد.

البته راه های مختلفی برای ضدعفونی کردن استخر شما دارد. اگر ترجیح می‌دهید به صورت دستی مواد شیمیایی را به استخر خود اضافه کنید، می‌توانید به این راهنما ، اما اگر می‌خواهید راحتی و روشی آسان‌تر برای نگهداری استخر خود داشته باشید، کلرساز آب شور راه حلی است.

کلرسازهای آب شور چگونه کار می کنند؟

مجموعه زودیاک از ژنراتورهای کلر استخر شنا (همچنین به عنوان کلرساز استخر آب شور شناخته می شود) کلر خود را ایجاد می کند، به این معنی که شما نیازی به اضافه کردن کلر به استخر خود به صورت دستی ندارید.

کلریناتورهای آب شور از یک سلول الکترولیتی برای ضدعفونی کردن استخر شما استفاده می کنند. با افزودن مقدار کمی نمک (کلرید سدیم) به آب استخر، سلول کلرید موجود در آب نمک را به کلر تبدیل می کند. این یک روش بسیار کارآمد و مقرون به صرفه برای ضدعفونی کردن استخر شما است.

استخرهای آب شور همچنین به از بین بردن قرمزی چشم، تحریکات پوستی و بوی تند شیمیایی که می تواند توسط استخرهای کلردار معمولی ایجاد شود، کمک می کند. کلرسازهای استخر آب نمک زودیاک از فناوری Clearwater برای ایجاد و توزیع خودکار کلر به آب استخر شما استفاده می کنند. و سطح نمک در آب به قدری پایین است که طعم آن تقریباً غیرقابل تشخیص است. در واقع، کمتر از چیزی است که در یک قطره اشک یافت می شود، بنابراین برای پوست ملایم است و برای شنا کردن زیبا است. همچنین می توانید از بسیاری از ترکیبات نمک معدنی موجود در بازار با ژنراتور کلر زودیاک استفاده کنید تا کمی تجمل را به آن اضافه کنید. به آب استخر شما

به برد کنترل شما امکان می دهد سطح کلر موجود در استخر را کنترل کنید. برخی از مدل‌ها مانند کلر نمک eXO iQ به شما امکان می‌دهند دستگاه کلر نمک خود را به یک سیستم اتوماسیون استخر متصل کرده و آن را با کنترل از راه دور یا دستگاه تلفن همراه مانند iPad، iPhone یا Android کنترل کنید.

مزایای استفاده از کلرسازهای (خودکار) آب شور چیست؟

شماره ۱ – مواد شیمیایی کمتر

در حالی که کلر در استخر وجود دارد، نیاز کمتری به مواد شیمیایی ضد عفونی کننده اضافی وجود دارد. بسیاری از مواد شیمیایی دیگر مانند اکسید کننده ها نیز به حداقل می رسند و در هزینه و زمان شما صرفه جویی می کنند. این بدان معناست که مراقبت از استخر سازگارتر با محیط زیست است. به علاوه هیچ بوی قوی کلر در اطراف استخر وجود ندارد.

شماره ۲ – نگهداری حداقل

یک کلریناتور به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد و می توانید آن را طوری تنظیم کنید که پمپ فیلتراسیون خود را کنترل کند و سیستم را به طور خودکار اجرا کند. تولید کلر را می توان با توجه به اندازه استخر و تقاضای حمام کنترل کرد. با این حال، شما هنوز هم باید آزمایش آب را به طور منظم انجام دهید تا مطمئن شوید که سطوح شیمیایی شما متعادل است.

شماره ۳ – مقرون به صرفه

کلریناتورها ممکن است هزینه اولیه بیشتری داشته باشند، اما در دراز مدت، به لطف کاهش زیاد مواد شیمیایی و نگهداری، در هزینه و زمان بسیار صرفه جویی می کنند.

توجه: سلول نمک دارای طول عمر محدودی است (تقریباً ۳ تا ۵ سال بسته به استفاده)، بنابراین سلول مانند تعویض لاستیک یا سایر تعمیرات دوره ای مورد نیاز برای خودرو نیاز به تعویض دارد.

شماره ۴ – ویژگی های هوشمند

نسل جدید کلرسازها را ارائه می دهند اتصال بلوتوث یا که به شما امکان می دهد خروجی کلر خود را از راه دور نظارت و کنترل کنید، آنها حتی با سنسورهای هوشمندی عرضه می شوند که می توانند به طور خودکار خروجی کلر شما را در آب سرد تنظیم کنند تا از ساییدگی و پارگی بیش از حد سلول نمکی شما جلوگیری کنند.

در زیر می توانید مجموعه فعلی کلرزن نمکی خودکار ما را مشاهده کنید. همیشه با یک متخصص استخر مشورت کنید تا بهترین محصول را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید. اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید، لطفاً از طریق چت زنده ما صحبت کنید شرکت های مجاز .

سیستم کلریناتور

سیستم انقلابی جدید برای ضد عفونی آب با تولید هیپوکلریت سدیم در سطح نمک کم از طریق الکترولیز

الکترولیز چیست؟ الکترولیز فرآیندی است که در آن انرژی الکتریکی در انرژی شیمیایی تغییر می کند. این فرآیند در یک الکترولیت، یک محلول آبکی یا یک نمک ذوب می شود که به یون ها امکان انتقال بین دو الکترود را می دهد.
از اصل الکترولیز می توان در آب برای دستیابی به گندزدایی آب استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نوعی از گندزدایی با استفاده از الکترولیز، از صفحات ما در مورد ضدعفونی مس-نقره کنید.مکانیسم ضدعفونی کدام است؟ در فرآیند الکترولیز، آب در معرض جریان مستقیم ولتاژ پایین بین الکترودها قرار می گیرد. نمک های موجود در آب بین الکترودها به اجزای اکسید کننده یا ضدعفونی کننده تبدیل می شوند.
یون های مثبت تولید شده در آب از طریق الکترولیز به دنبال ذرات با قطبیت مخالف مانند باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها می گردند. یون های مس با بار مثبت ترکیبات الکترواستاتیکی با دیواره سلولی میکروارگانیسم ها با بار منفی تشکیل می دهند. این ترکیبات نفوذپذیری دیواره سلولی را مختل کرده و باعث می شود جذب مواد مغذی با شکست مواجه شود. در نتیجه دیگر رشد سلولی یا تقسیم سلولی وجود ندارد و باعث می شود باکتری ها دیگر تکثیر نشوند و در نهایت از بین بروند.
الکترولیز علاوه بر ضدعفونی‌کننده‌های دیگر، هیپوکلریت سدیم می‌کند که می‌تواند انواع زیادی از میکروب‌ها را از بین ببرد و سپس به عنوان ضدعفونی‌کننده در استخرها .
سامانه چطور کار می کند؟

سلول های الکترولیتی سیستم کلریناتور از برق برای تبدیل آب نمک به محلول هیپوکلریت سدیم رقیق ایمن استفاده می کنند. این سیستم از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • کابینت کنترل با اتصالات به سلول الکترود و کابل ورودی شروع/توقف کنید
  • سلول الکترود، نصب شده در لوله پی وی سی ۶۳ میلی متری با دو کوپلر. همراه با کابل برای اتصال کابینت کنترل
  • تماس رایگان بالقوه برای شروع/توقف فرآیند
  • راهنمای استفاده صحیح از تجهیزات
  • نوارهای اندازه گیری کلر، برای اندازه گیری سطح کلر آزاد آب.
برای چه کاربردهایی می توان از سیستم کلریناتور استفاده کرد؟

سیستم های کلریناتور برای ضدعفونی آب آشامیدنی و استخرها ، کنترل بوی لجن و رشد دریایی در برج های آب خنک کننده، آب در گردش و سیستم های آب سرویس طراحی شده اند. همچنین می توان آن را در کشتی ها، در کمپینگ ها، در مراکز ورزشی و مراکز مراقبت های بهداشتی یافت.

سیستم کلریناتور:

  • حضور باکتری ها و ویروس ها را به سطوح ایمن کاهش می دهد.
  • کنترل ارگانیسم های دریایی و رشد لجن در سیستم های تغذیه شده با آب دریا
  • فاضلاب و پساب های صنعتی و سیستم های خنک کننده آب را ضد عفونی کنید
  • COD را در مایع رویی هاضم فاضلاب، فیلترهای لجن و کنسانتره کاهش دهید
  • سیانیدها و سایر مواد شیمیایی قابل اکسیداسیون را در آبهای فرآیند صنعتی از بین ببرید
  • کلر سازگار با pH برای استخر شما تولید می کند
  • باکتری های لژیونر را کنترل کنید

سیستم کلریناتور در استخرها چگونه نصب می شود؟

سلول الکترولیز به عنوان آخرین بار در فیلتر ، درست قبل از ورود آب فیلتر شده به استخر، نصب می شود. فیلتر الکترولیز زمانی که پمپ فیلتر کار می کند کار می کند. فرآیند الکترولیز نمک های موجود در آب را به هیپوکلریت سدیم تبدیل می کند.
غلظت مطلوب نمک ۱٫۵ تا ۳ گرم در لیتر است که تقریباً دو برابر میانگین غلظت نمک در سیستم های آب شیرین است.با این سیستم نیازی به کلر اضافی ندارید .میزان آلودگی آب سطح تولید را مشخص می کند. سیستم را می توان به راحتی در سطح تولید مناسب تنظیم کرد. برای تعیین تولید مناسب با نوار تست ارائه شده است.
ضد کلریانتور می تواند استخرهای شنا را تا مکعب ظرفیت
مزایای کاربرد سیستم کلریناتور کدامند؟
  • دیگر هزینه های زیادی برای حمل و نقل، ذخیره سازی و جابجایی گاز کلر یا سفید کننده تجاری با غلظت بالا وجود ندارد.
  • بسیار موثر در برابر باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها؛
  • اثر ماندگار از ساعت ها تا روزها در نتیجه عمل دپوی ضدعفونی کننده؛
  • مصرف کم انرژی؛ تغذیه با باتری ماشین یا پنل خورشیدی برای بسیاری از برنامه ها امکان پذیر است.
  • بدون آسیب به محیط زیست، بدون آلودگی ناشی از حمل و نقل کلر، بدون آلودگی در هنگام نشت
  • بدون بخارات یا بوهای تند کلر، دیگر قرمزی چشم یا خارش پوست ناشی از شنا در آب غنی از محصولات جانبی کلر وجود ندارد.

دوزینگ پمپ کلریناتور, دوزینگ پمپ